Jesu li Loot Boxes kockanje? Ispitivanje statusa, propisa i povijesti sanduka za plijen
Ako ste ikada igrali Call of Duty, Battlefield, Halo 5: Guardians, League of Legends ili FIFA seriju videoigara, znate nešto o tome što je kutija za plijen i kako djeluje na igrača.
Budući da su ograničenja kockanja, zakoni, zabrane i propisi u fokusu više nego ikad prije, kutije za plijen dobivaju novi val komentara i rasprava oko njihove zakonitosti, (ne)poštenih ili obmanjujućih poslovnih praksi, bez obzira na to jesu li slične kockanju ili ne ovisnosti, i – što je najvažnije – njihov učinak na maloljetne potrošače.
Budući da je budućnost kutija za plijen u iGaming industriji trenutno na klimavim nogama, u ovom članku postavljamo (i odgovaramo!) pitanja poput kockanja kutija za plijen, hoće li biti zabranjene, tko je uopće pokrenuo kutije za plijen i što je sljedeće za kutije za plijen. Budi s nama -
Što su kutije za plijen?
Kutije za plijen, koje se nazivaju i sanduci za plijen, tajne su kutije koje se kupuju putem videoigara, tj. virtualni predmeti u igrama koji ne otkrivaju svoj sadržaj unaprijed i mogu se kupiti novcem iz stvarnog svijeta ili valutom u igri. Također se smatraju produžetkom nasumičnih sustava za ispuštanje plijena koji su bili popularni u ranijim verzijama videoigara, koji se obično koriste za "davanje randomiziranih nagrada u masovnim igrama uloga za više igrača".
Loot boxovi su, u biti, zabavni dio industrije iGaminga koji generira povrat od više milijardi dolara.Povijest kutija za plijen: kada su se pojavile kutije za plijen i tko ih je izumio?
Cijela dilema o tome tko je izumio kutije za plijen lako se može pratiti do lipnja 2004. godine, kada se pojavio prvi poznati primjer sustava loot-boxa. U vrijeme kada je prvi put predstavljen u japanskoj verziji MapleStoryja, MMORPG-a s pomičnim pomicanjem; zvala se "Gachapon karta", pri čemu se svaka takva karta zaokružuje na 100 japanskih jena.
Još jedan rani primjer videoigara koje su sadržavale sanduke za plijen seže u 2007. i kineski Zhengtu (besplatna igra ZT Online), koju pokreće Zhengtu Network. Većina igrača iz azijskih zemalja uglavnom koristi PC bangs ili internetske kafiće kako bi igrali igru besplatno jer su naslovi s punom cijenom često preskupi za nabavu. Zbog toga se na ovom tržištu događa mnogo kršenja autorskih prava.
Zapadna regija doživjela je zakašnjelo pojavljivanje kutija za plijen, a Team Fortress 2 je bio prvo izdanje u rujnu 2010. To se dogodilo u vrijeme kada je Valve uveo opciju zarađivanja nasumičnih "kutija za plijen" za koje su bili potrebni kupljeni ključevi za otvaranje. Zasebno, FIFA Ultimate Team Mode uključen je u FIFA seriju iz Electronic Artsa (EA), dopuštajući igračima korištenje digitalnih trgovačkih kartica za izgradnju tima.
Zapadna regija doživjela je zakašnjelo pojavljivanje kutija za plijen, a Team Fortress 2 je prvo izdanje u rujnu 2010.
U kolovozu 2013., Counter-Strike: Global Offensive dodao je "futrole za oružje" u ažuriranju koje svjedoči o još jednoj pakiranoj igri s kutijama za plijen. Unatoč tome što se nije moglo kupiti sve do svibnja 2014., nakon Counter-Strikea, Battlefield 4 je dodao "bojne pakete" u listopadu 2013. Nakon ova dva došla je Call of Duty: Advanced Warfare izdanje u studenom 2014. Igra je sadržavala "ispuštanje zaliha" koji je uključivao nasumične stavke s različitim varijantama opreme za karakter igre, oružja i bodova iskustva koji se koriste za prilagodbu likova.
Podrazumijeva se da je razvoj kutija za plijen imao vrlo progresivan niz u svojoj ekspanziji. Iako se kutije za plijen u početku nisu smatrale ništa drugo nego dodatak već uzbudljivom igranju, različite mehanike u sustavima kutija za plijen u određenim igrama dovele su do kritičke revizije prakse počevši od listopada 2017. To je rezultiralo povlačenjem nekoliko programera kutije za plijen iz svojih igara, uključujući naslove poput Middle-Earth: Shadows of War, Star Wars Battlefront II i Forza Motorsport 7. Heroes of the Storm također je u ožujku 2019. uklonio opciju kupnje kutija za plijen pravim novcem.
Kao odgovor na svoje zakonodavstvo, zemlje diljem svijeta mijenjaju svoje stavove o tome jesu li kutije za plijen kockanje ili ne.Iako na tržištu još uvijek postoji mnogo igara s mehanikom sanduka za plijen, zemlje diljem svijeta (i kao odgovor na svoje zakonodavstvo i regulativu o kockanju) mijenjaju svoje stavove o tome jesu li kutije za plijen kockanje i u kojoj bi mjeri trebale biti korišteni.
Do danas su na iGaming tržištu dostupni i slučajni sadržaji i kutije za kupnju stvarnim novcem, a zabrane dolaze i odlaze ovisno o zemlji u kojoj igrate.
Uredba o kutijama za plijen: jesu li kutije za plijen nezakonite?
Zakonitost kockanja je uvijek bila zeznuta tema za odgovor isključivo zbog naše kolektivne nesposobnosti da prikupimo stajalište svake zemlje o kockanju, stavimo ga u jednu kutiju i primijenimo sveobuhvatne, sveobuhvatne propise. Isti problem vrijedi i za odlučivanje jesu li kutije za plijen ilegalne ili ne.
Ovisno o zemlji, postoji, manje-više, čvrst stav o tom pitanju. Prva europska zemlja koja je zabranila kutije za plijen bila je Belgija još u travnju 2018., ali tek nakon što su ispitane četiri igre. Zemlje poput Nizozemske i Švedske još uvijek ih nisu označile kao ilegalne. Međutim, najavljuju da će istražiti njihov legitimitet (i daljnju prisutnost u kockanju na njihovom teritoriju) u mjesecima koji dolaze. Australija još uvijek ne zabranjuje ni kutije za plijen jer ne spadaju u postojeće australske definicije online kockanja.
Prva europska zemlja koja je zabranila kutije za plijen bila je Belgija još u travnju 2018., ali tek nakon što su ispitane četiri igre.Nakon Europskog foruma regulatora kockanja 2018. potpisalo je 16 jurisdikcija uključujući Austriju, Francusku, Češku, Gibraltar, Otok Man, Irsku, Jersey, Maltu, Latviju, Norvešku, Nizozemsku, Poljsku, Španjolsku, Portugal, Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo sporazum o provjeri uloge sanduka s plijenom u digitalnom kockanju. Za sada i od svih ovih zemalja, jedino se Poljska oglasila priopćenjem da kutije za plijen nisu kockanje.
Konačno, jesu li kutije za plijen nezakonite pitanje s mnogo odgovora, isključujući jednostavno "da" ili "ne" iz te jednadžbe. Bez obzira na to, uvijek se ne zaboravite kockati odgovorno i istražite uvjete kockanja prije nego što počnete biti potpuno razumjeti.
Kutije za plijen su kockanje: argumenti
Mnogi se pitaju kada su kutije za plijen počele dizati toliku galamu u smislu njihove kockarske prirode, a odgovor je, u biti, prilično jednostavan – u trenutku kada su i djeca i odrasli izrazili sklonost ovisnosti prema njima.
Kako jedan članak iz Guardiana prikuplja i obavještava, odbor Donjeg doma iznio je da bi "kutije za plijen videoigara trebale biti regulirane kao kockanje i djeci zabranjeno da ih kupuju" budući da je "studija prepoznala korelaciju između onih s ovisnošću o kockanju i sklonost trošenju više novca na kutije za plijen." Preporuka je došla kao rezultat višemjesečnih parlamentarnih saslušanja s tvrtkama koje se bave igranjem igara i tehnologijama. Odbor se nadalje složio da su "kutije za plijen kockanje ako su kupljene za pravi novac i kao takve bi trebale biti regulirane kao igra na sreću prema Zakonu o kockanju iz 2005.".
Kako je primijetio Odbor, kutije za plijen su kockanje ako su kupljene za pravi novac i kao takve bi trebale biti regulirane kao igra na sreću prema Zakonu o kockanju iz 2005.
Predsjednik odbora, Damian Collins, nadalje je za Guardian razmišljao o tome jesu li kutije za plijen kockanje, rekavši: "Loot boxovi su posebno unosni za tvrtke koje se bave igrama, ali imaju visoku cijenu, posebno za problematične kockare, dok djecu izlažu potencijalima šteta." Potom je dodao da je krajnje vrijeme da Vlada objasni zašto kutije za plijen treba isključiti iz Zakona o kockanju kada je "kupnja kutije za plijen igra na sreću."
Osim toga, postoje dokazi kognitivnih psihologa koji tvrde, "da su takve značajke u igri 'dizajnirane za iskorištavanje moćnih psiholoških mehanizama povezanih s [...] ponašanjima sličnim kockanju'".
Kutije za plijen nisu kockanje: argumenti
Komentirajući regulaciju kutija za plijen, odbor Donjeg doma složio se da, "kutije za plijen, nagrade u igri koje nude nasumični odabir predmeta igračima koji ih kupe ili zarade, ne bi trebale biti regulirane ako se zarađuju isključivo za - uspjeh igre."
Štoviše, akademici su rekli Odboru za digitalno, kulturnu, medijsku i sportsku "još nije bilo dovoljno dokaza o psihološkim učincima koje značajke stila kockanja u igrama imaju na djecu", dodajući da je to "djelomično zato što industrija nije objavio podatke o toj temi koje posjeduje".
Igrači koji uživaju u prednostima sanduka za plijen zajedno s mnogim proizvođačima igara zasigurno bi se složili da kutije za plijen nisu kockanje zbog svoje zabavne, a ne (kao) zarazne prirode. Međutim, kada je u pitanju odlučivanje je li određeni segment igre kockanje ili nije, ipak je najbolje osloniti se na zakone i propise o kockanju u zemlji, a ne na osobni osjećaj.
Hoće li kutije za plijen biti zabranjene?
S obzirom na dosadašnje stanje, malo je vjerojatno da će sanduci za plijen uskoro biti potpuno zabranjeni, ali možda prolaze kroz strože propise nego do sada.Ako igrate iz zemlje koja je zabranila kutije za plijen ili se mršti na njihovu upotrebu, na vašim je osobnim željama i odgovornosti da odlučite jesu li kutije za plijen toga vrijedne. Problem Kockanje je tema o kojoj se mnogo raspravljalo i unutar i izvan iGaming zajednice s idejom da se igračima pomogne da se maksimalno zabave iz svojih praksi kockanja, ali da ostanu prizemljeni i sigurni.
Primjedbe
Objavi komentar